ניתוח טכני למניית פורסייט

Facebook

ניתוח טכני למניית פורסייט

מחיר אחרון:336

 

ענף המכוניות האוטונומיות נמצא בכותרות, האם פורסייט תצליח לרכוב על הגל שהביאה חברת מובילאיי? מאז מכירת מובילאיי לאינטל ניתן לראות זינוק של עשרות אחוזים תוך ימים ספורים. החברה הצליחה לגייס בימים האחרונים סכום של 38 מיליוני שקלים חלקן בהון פרטי ורובו על ידי הנפקת מניות בבורסה. כמו כן החברה צפויה להגיש תשקיף לקראת הנפקה בבורסת הנאסדק והפיכתה למנייה דואלית.

פורסייט מפתחת מערכת למניעת תאונות המבוססת על טכנולוגיה בתלת מימד. מערכת אלפא Eyes -מתריעה מפני אי שמירת מרחק, רכבים, הולכי רגל, רוכבי אופניים וחפצים שונים במסלול הנסיעה.

לחברה הסכמי הבנות עם 2 מיצרניות הרכב הגדולות בסין, הסכם הבנות עם חברת שירותי הנדסה וטכנולוגיה העובדת עם שוק הרכב הצרפתי, הסכם הבנות עם חברת MPrest המפתחת מערכת שליטה ובקרה עבור נהגים כיום ועבור רכבים אוטונומיים והסכם הבנות עם חברת רכב יפנית לשם קידום מוצרי החברה בשוק המקומי.

כמו כן לחברה אחזקה של 32% בחברת Rail Vision המפעילה מערכת לזיהוי מכשולים על גבי מסילות רכבת. החברה דיווחה בשבוע שעבר כי רייל ויז'ן התקבלה ל StartupBootcamp שהינה בין האקסלרטורים הגדולים בעולם אשר תספק לחברה חשיפה לחברות ענק מתעשיית הרכבות והצלחה של כ 70% בגיוס כספים.

החברה הצליחה לדווח על הצלחה בניסויי יום ולילה לזיהוי מפגעים, הצלחה בניסויים מול מערכת מתחרה, וכן הגשה לרישום של פטנטים.

שווי השוק הנוכחי אינו מצדיק את התמחור הגבוה שניתן למובילאיי ולכן גם לפורסייט, אך העתיד הוא רכבים אוטונומיים (ללא נהג) ושווי שוק זה הוערך לאחרונה בסכום של 70 מיליארד דולר. כרגע על שוק זה מתחרות חברת הובר, גוגל, באידו הסינית ובשבוע שעבר הצטרפה גם אינטל.

גם מערך הרכבות צפוי לעבור שינוי לרכבות אוטונומיות והיצרניות משקיעות לשם כך מיליארדי דולרים לשם זיהוי מפגעים על מסילת הרכבת.

 

להלן גרף המניה

ניתן לראות כי הסחירות במניה דלילה אבל בזינוק שהחל ב 13 למרץ, מיד עם הדיווח על מובילאיי קפצו מחזורי המסחר באופן משמעותי. האופטימיות שוררת בשוק יחד עם ההון שגויס לחברה המתחרה וניסיון לצבור הון דרך המניות נותן את אותותיו אצל המשקיעים.

בצד הטכני ניתן לזהות התנגדות במחיר של 250 בשנה באחרונה, שעם פריצתה מחיר המניה פשוט מזנק ללא מעצורים. יש לזכור כי המניה זזה בתנודתיות גדולה גם למעלה וגם כלפי מטה ולכן יש באמת לבדוק אם כניסה כרגע היא הגיונית או סיכון מיותר.

באופן עקרוני מנתחים טכניים ממליצים לקנות עם המגמה, כך ככל שהמחיר עולה הסיכוי להמשך עליות גדל. מאידך הסיכון גדל בהתאם במידה ומחיר המניה חוזר לרדת.

אפשרות קנייה תהיה עם ירידה חזרה לרמת ה-250 כי אז שבירת המחיר הזה מטה תחייב חיתוך הפסד וסגירת הפוזיציה. עם סטופ קצר כל כך, גם חזרה לשיא הקודם ברמת ה-350 בתוך כחצי שנה תספק לנו עסקה עם יחס גבוה בין הסיכוי לסיכון.

בינתיים למי שאיחר את הרכבת הכי מומלץ לשבת על הגדר

 

 

תטא 1 הינה חברה פרטית בעלת רישיון ניהול תיקים ושיווק השקעות בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, שיווק השקעות וניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995, העוסקת בניהול תיקי השקעות ובשיווק השקעות (ולא בייעוץ השקעות). הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל ויש להם עניין אישי או אחר עלול לגרום לכך שהתחזית לא תתקיים והיא עלולה שלא להתקיים גם ללא אירוע כלשהו. האמור אינו תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.   כל מי שפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד. הנני מנהל תיקים בתטא 1 (רישיון מספר 11937). אני מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו, משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים. סהר דמארי, תטא 1 השקעות וניירות ערך בע"מ, עמק רפאים 7 ירושלים. טל'  02-6251213