Skip link

גרנית – ניתוח טכני

Facebook

ניתוח טכני של מניית גרנית הכרמל

מחיר אחרון 416.5
מניית גרנית הכרמל מוחזקת על ידי קבוצת עזריאלי והיא בעלת חברות ידועות כגון סונול, סופרגז, טמבור ואחרות. בין תחומי פעילותה ניתן למצוא מכירת שמנים, טיהור שפכים, השקעות בנדל"ן ואפילו תשתיות לסלולר.
במאי השנה השלימה גרנית הכרמל את רכישת מניות הציבור בחברת טמבור באמצעות הצעת רכש ומחקה את מניותיה של טמבור מהמסחר בבורסה.
עבודות האנליזה שניתן למצוא משבחות את המניה. לטענת האנליסטים חברת הדלק העדיפה בשוק היא גרנית הכרמל אבל בפועל מבחינה טכנית המשקיעים אינם אוהבים את המניה והיא סובלת מירידה מתמדת של מחירה. כך ירד מחירה של גרנית מ-1150 נקודות באמצע יולי 2007 עד לרמתה היום בשער 420.
ניתוח היסטורי יותר של המנייה מראה כי גרנית התנהלה בתחום המחיר 490-740 נקודות משנת 2001 ועד סוף 2006, אז פרצה המניה את רצועת המסחר וזינקה מעלה לשיא של 2007. לאחר הירידות, חזרה המניה לרצועה הנ"ל אבל בחצי השנה האחרונה אף חצתה מטה את התמיכה של 490 ועל כן אסור להיות חיוביים.
חשוב מאוד בהשקעות לחתוך הפסדים מהר ולא לתת להם לגדול. מי שפועל על פי כלל זה היה צריך כבר מזמן לצאת. מי שחושב לקנות, צריך לשקול קנייה רק אחרי שנראה מבנה גרף עולה, נקודות שיא ושפל עולות, עלייה מעל לרמת המחיר של 490 ועוד סימנים חיוביים שכרגע אף אחד מהם אינו קיים.
להלן גרף המניה משנת 2007 ועד היום:
5julygranit-2007tilltodey
להלן גרף המניה משנת 2001 ועד היום:
5julygranit-2001tilltodey
בהצלחה!
תטא 1 הינה חברה מנהלת תיקים העוסקת בשיווק השקעות (ולא בייעוץ השקעות) ויש לה זיקה לקרנות נאמנות ש"מיטב ניהול קרנות נאמנות (1998) בע"מ מנהלת". הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל ויש להם עניין אישי בהן ועל כן קיים חשש לניגוד עניינים במישרין. העבודה נעשתה על בסיס "ניתוח טכני", כל אירוע מדיני, כלכלי או אחר עלול לגרום לכך שהתחזית לא תתקיים והיא עלולה שלא להתקיים גם ללא אירוע כלשהו. האמור אינו תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל מי שפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד. 
אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 4786 מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנהל השקעות ראשי ומנכ"ל של תטא.

תפריט נגישות