Skip link

יתרונות המפתח בהשקעה באסטרטגיית ניהול חוזים

Facebook

יתרונות המפתח בהשקעה באסטרטגיית ניהול חוזים

דאג האוזר
חברת ג'ון הנקוק ניהול השקעות
הסיבה המקדימה לביצוע כל השקעה היא להוסיף ערך לנכסים העיקריים שלך. המטרה בהשקעה בחוזים עתידיים מנוהלים היא להגדיל את הפיזור של תיק , וכתוצאה מכך להגדיל את טווח ההזדמנויות לרווח תוך הפחתת הסיכון להפסד .
כוחו של הפיזור
הרוב המכריע של משקיעים מחזיק בתיקי השקעות המורכבים כולן מאיגרות חוב , מניות, ומזומנים והם רואים עצמם מפוזרים במידה מספקת.  למעשה, השקעות מסורתיות מתואמות מאוד בניהן ויש להן נטייה להניב רווחים רק בשוק עולה.  אחד העקרונות של תורת תיקי ההשקעות המודרנית , כפי שפותחה על ידי חתן פרס כלכלן ד"ר הארי מ. מרקוביץ, הוא שניתן ליצור תיקי השקעות יעילים יותר על ידי גיוון בין קטגוריות נכסים בעלי מתאם נמוך  או אפילו שלילי. מתאם מתייחס לביצועים של השקעות שונות והנטייה שלהן להתנהג בצורה דומה. מבחינה היסטורית, לאסטרטגיית ניהול חוזים מתאם נמוך גם למניות וגם לאיגרות חוב. בגלל שאסטרטגיות ניהול חוזים אינן מתואמות עם השקעות מסורתיות, הן השילוב המתאים ביותר כטקטיקה להשקעה ארוכת טווח. אסטרטגיה זו נותנת הזדמנות להשתתף בחגיגה בכל שוק שיהיה בעל הביצועים העודפים תוך הקטנה של הסיכון להפסד משמעותי שעלול היה להתרחש אם היית משקיע בנכס אחד בודד אחד שהיו לו ביצועים גרועים.
בקצרה, ניהול חוזים מציע הזדמנות לחלק סיכון על ידי פיזור ופוטנציאל להגדלת רווחים.
המפתח לביטחון
אסטרטגיות ניהול חוזים הוכיחו באופן עקבי להשיג ביצועים ללא תלות במתנהגות השווקים הקונבנציונליים של מניות ואיגרות חוב. היכולת הזו מיוחסת לחוסר המתאם, או לפוטנציאל  להרוויח גם כאשר שווקים אחרים, כגון מניות ואגרות חוב מאבדות את הקרקע .
מטריצת המתאם
                             ניהול חוזים        אג"ח    אגח קצר    אינפלציה
מניות                          ( 0.63 )        0.37    ( 0.07 )     ( 0.27 )
סחורות                       ( 0.53 )       ( 0.37 )    0.61
אג"ח                             0.61        ( 0.73 )
מק"מ                          ( 0.71 )
ביצועי העבר אינם מעידים בהכרח על העתיד.
 אסטרטגיית ניהול חוזים מציעה 1. גישה לשווקים גלובאליים
                                             2. ניהול מקצועי
                                             3. פיזור סיכון
                                             4. נזילות וניידות
תשואות דינמיות בשווקים גלובליים
סוחרי חוזים עתידיים יכולים לקנות פוזיציה בציפייה שהשוק יעלה או למכור את פוזיציות בחוזים עתידיים , אם הם צופים שוק ירד. לכן, אם הפוזיציה מוצבת נכון, הפוטנציאל הרווח יכול להיות מושג בשוקים שורים וגם בשווקים דוביים. בתנאים כלכליים שיש להן השפעה שלילית על נכסי התיק האחרים, יש למשקיעים בחוזים עתידיים מנוהלים הזדמנות לרווח. סוחרים יכולים גם לנסות להשתמש באסטרטגיות הכוללות אופציות שיכולות לאפשר השגת רווח בשווקים ניטראליים או שטוחים. חוזים עתידיים הם מאוד נזילים והסוחרים יכולים להתאים מיד את ויכולים להגיב מהר בכל שינוי מחיר משמעותי, והם יכולים לעשות את זה בלי הצורך למכור השקעות אחרות.
גישה לשווקים גדולים
סינגפור , פרנקפורט, טוקיו , פריז , ניו יורק, שיקגו , הונג קונג, לונדון : אלה הן כמה מיותר מ -50 שווקים בינלאומיים המרכזיים מסחר של יותר מ -300 סוגים שונים של חוזים עתידיים ברחבי העולם. סוחרי החוזים העתידיים יכולים לפזר לא רק לפי מוצרים אלה לפי גאוגרפיה ומרחיבים ביעילות את הזדמנויות ההשקעה. סוחרים יכולים להגדיל את החשיפה של תיק במגוון רחב של שוקים שאינם מתואמים בהשקעות בינלאומיות וגם בסקטורים שאינם כספייים וכך מכניסים פוטנציאל רווח גבוה יותר וגם מקטינים את הסיכון.
מדוע גישת הניהול המקצועי עובדת?
פרמטר                          טריידר אינדיבידואלי               טריידר מקצועי
היוון                                      היוון חסר                                 מהוון היטב
משמעת                    כפוף לרגשות המסחר              הקפדה על מדיניות וטכניקות
מחקר           יכולת מוגבלת להשקעת משאבים           הקדשת משאבים למחקר
בקרת סיכונים     יכולת נמוכה לשלוט בסיכון                      בקרה מלאה
פוטנציאל רווחי הון בטווח ארוך
מבחינה היסטורית, קיימת שונות גדולה בביצועים ושיעורי התשואה של אסטרטגיות ניהול חוזים לאור הטבע השונה של כל שוק שסוחרים עליו והעובדה שאסטרטגיות ניהול חוזים הן כלי שיכול להיות לו  גידול חשיפה אגרסיבי. משקיעים צריכים להיות מודעים לכך שהתוצאות לטווח קצר יכולות להשתנות באופן דרמטי, אבל הם צריכים גם להיות מודעים לפוטנציאל הביצועים באופק השקעה לטווח ארוך .
כאשר אתה משקיע בחוזים עתידיים מנוהל אתה משקיע בצינורות של הכספים האמתיים של העולם : זהב, מוצרי נפט, חקלאות, מטבעות, ומוצרי מזון גלובליים
קישור למאמר המקורי באנגלית
מתרגם: בועז אילון

תפריט נגישות