Skip link

מניית בנק דיסקונט

Facebook

מניית בנק דיסקונט

 

בנק דיסקונט הוא הבנק השלישי בגודלו בארץ מבחינת שווי שוק אחרי לאומי ופועלים. מניית בנק דיסקונט מעניינת מאוד מפני שהיא מייצגת בכבוד את מדד הבנקים ובעקבות זה גם את מדד המעוף.

המנייה ביצעה מהלכים מרשימים בשנתיים האחרונות. מהשיא שלה ב-2007 ועד לשפל במשבר של 2008 התרסקה המנייה בכ-70%. במהלך העליות של 2009 עלתה המנייה בכ-260% וחזרה אל רמות השיא בהן הייתה טרום המשבר.

מתחילת 2010 ועד לשפל השנה ירדה המנייה ביותר מ-30% ונכנסה לאיזושהי רצועת דשדוש בין הרמות 630-700 נקודות.

מה צפוי למנייה בהמשך הדרך והאם המחיר הנוכחי אטרקטיבי?

discountbankmenaya

בשנה וחצי האחרונות המגמה היא מגמת עלייה. אם נתייחס אל מגמה זו כאל המגמה הראשית, נצא מתוך נקודת הנחה שההמשך צפוי להיות חיובי. למרות הירידות הלכאורה משמעותיות השנה, בראייה כוללת הן אינן יוצאות מגדר הסביר.התיקון נע בין שליש לחצי פיבונאצ'י – טווח תיקון סביר למגמת העלייה.

מה שחשוב לעקוב אחריו – לאיזה כיוון תיפרץ רצועת הדשדוש. פריצה כלפי מעלה של רמת ה-700 תגדיל באופן משמעותי את הסבירות לתרחיש חזרה למהלך העליות במנייה. בהנחה שמגמת העלייה ארוכת הטווח תתמוך בפריצה – צפויה הגעה לרמות של 950 שהן רמות השיא, תוך חצי שנה.

שבירה של רמת ה-630 נקודות תגביר את הסבירות להיחלשות, כאשר היעד החשוב הבא מצוי ברמות של 475-530 נקודות. אם גם שם המנייה לא תעצור, לא יהיה מנוס ככל הנראה מלבדוק שוב את רמות השפל של 2008.

לסיכום, הסיכויים לעלייה במחיר המנייה גבוהים יותר מאשר לירידה. פריצה כלפי מעלה של רמת ה-700 נקודות תהווה אישור נוסף להמשך ההתחזקות.

במקרה של התרחיש העולה, נקבל גם אנדיקציה להמשך דרכו של המעוף כולו שכן כאמור למניית דיסקונט ישנה קורלציה גבוהה להתנהגות המדד למרות שמשקלה עומד על 2.5% בלבד .

נכתב ע"י ישראל ברקוביץ, בית השקעות תטא 1

תטא 1 הינה חברה מנהלת תיקים העוסקת בשיווק השקעות (ולא בייעוץ השקעות) ויש לה זיקה לקרנות נאמנות ש"מיטב ניהול קרנות נאמנות (1998) בע"מ מנהלת". הכותבים ו/או לקוחותיהם עשויים להחזיק בנכסים הנ"ל ועשוי להיות להם עניין אישי בהן ועל כן קיים חשש לניגוד עניינים במישרין. האמור אינו תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל מי שפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד

תפריט נגישות