Skip link

סיכום: הטוב והגרוע ביותר בתעודות סל של השקעות אלטרנטיביות

Facebook

סיכום: הטוב והגרוע ביותר בתעודות סל של השקעות אלטרנטיביות

הכל תלוי איך אתה מודד הצלחה

02/01/2015, בראד ציגלר

תרגמה מאנגלית: טל אילון

 

ג'ון בוגל, המייסד של משפחת קרנות ואנגארד (Vanguard), הזהיר משקיעים במשך שנים לפעול בצורה חכמה בתיקי ההשקעות שלהם. "אל תחפשו מחט בערימת שחת", אומר ג'ק הקדוש, "פשוט תקנו את ערימת השחת".

במקביל לזאת, בוגל מתבטא בנחרצות נגד בחירת מניות ודוגל בשימוש בקרנות מדד. למה לנסות להכות את השוק, לדעתו, אם לא ניתן לעשות את זה באופן עקבי?

שלא במפתיע, יועצי השקעות רבים מתלוננים נגד הרעיונות של בוגל. חלקם, בעיקר אלה שמנהלים הקדשים וקרנות, מחויבים לחפש תשואות כמו המניות אבל ללא הסיכון והתנודתיות שהשקעה במניות מייצרת.

זה מביא אותנו להשקעות אלטרנטיביות. ערבוב השקעות כאלה בתוך התיק יכול, במקרה הטוב ביותר, לשפר את התשואות ולגוון את הסיכון.

השנה למרות זאת, להשקעות אלטרנטיביות היה רף קשה במיוחד לפילוח. מניות מקומיות, שנמדדו על ידי הביצועים של תעודות סל SPDR על ה-S & P 500 (סימבול SPY), צברו 15% בשנת 2014 עם תנודתיות שנתית של 11%. בהשקעות עצמאיות, רק לקטגוריה אחת של 'השקעות אלטרנטיביות' היו ביצועים טובים יותר משוק המניות המקומי.

 להלן נתונים על תוצאות ממוצעות של אסטרטגיות אלטרנטיביות:

השקעות אלטרנטיביות, כמובן, לא אמורות לעמוד לבדן. הן נועדו להוות נספחים בתיק עבור רוב המשקיעים.

נדל"ן היה ההשקעה הבולטת של השנה, תוך שהוא מציע שילוב של מכה אחת או שתיים של רווח חריג ותנודתיות נמוכה. תעודת הסל פאוור שיירס אקטיב יואס רילאסטייט (PowerShares Active US Real Estate ETF (NYSE Arca: PSR) ) יותר מהכפילה את תשואתו של SPY עם סטיית תקן נמוכה יותר. כל זאת עם מתאם בינוני לשוק המניות הכללי.

אם היית מחפש השקעות עם מתאם שלילי למניות השנה המדפים היו ריקים. רק שתי תעודות סל – SPDR  גולד טרסט מניות SPDR Gold Shares Trust (NYSE Arca: GLD)) שהיא תעודת סל על מניות העוסקות בזהב  וגם הקוואנט מניות יו אס מרקט נטורל וליו (the QuantShares US Market Neutral Value ETF (Nasdaq: CHEP)) – הראו מקדמים שליליים במדידה מול ה-SPY. והמחיר על זה היה תשואות שליליות, אם כי ניתן לטעון שלמניות הזהב הייתה שנת איזון.

אם אתה מבסס את הצלחת הגיוון שלך על יחס שארפ – מדד תשואות מותאמת לסיכון – אסטרטגיית ניהול חוזים היא הסגנית של השנה מבין ההשקעות האלטרנטיביות עם החזר גבוה שהוצג בצורה הטובה ביותר על ידי תעודות סל ויסדום טרי ניהול חוזים עתידיים (the WisdomTree Managed Futures Strategy ETF (NYSE: WDTI)) ותעודת סל איקיו הדג' ריל ריטרן (HedgeIQ Real Return ETF (NYSE Arca: CPI)) ,בהתאמה.

משחק הדרבי של 2015 הטוב ביותר והגרוע ביותר מתחיל עם הבעיטות היום. הישארו לעדכונים שוטפים.

 

קישור למאמר המקורי: https://wealthmanagement.com/etfs/recap-best-and-worst-alternative-investment-etfs?NL=WM-09&Issue=WM-09_20150106_WM-09_252&sfvc4enews=42&cl=article_1&YM_RID=CPG09000005647339&YM_MID=1575

 

תטא 1 הינה חברה פרטית בעלת רישיון ניהול תיקים ושיווק השקעות בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, שיווק השקעות וניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995, העוסקת בניהול תיקי השקעות, בשיווק השקעות (ולא בייעוץ השקעות) וכן בניהול השקעות של קרנות נאמנות בניהול מיטב דש קרנות נאמנות בע"מ ועל כן יש לה זיקה לקרנות נאמנות אלו. הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל ויש להם עניין אישי בהן ועל כן קיים חשש לניגוד עניינים במישרין. העבודה נעשתה על בסיס "ניתוח טכני", כל אירוע מדיני, כלכלי או אחר עלול לגרום לכך שהתחזית לא תתקיים והיא עלולה שלא להתקיים גם ללא אירוע כלשהו. האמור אינו תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם ואינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרנות נאמנות, המתבצעת על פי תשקיף הקרן והדיווחים שבתוקף. כל מי שפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד. הנני מנהל תיקים בתטא 1 (רישיון מספר 4786). אני מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו, משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים. בועז אילון, תטא 1 השקעות וניירות ערך בע"מ, עמק רפאים 7 ירושלים. טל' – 02-6251213

תפריט נגישות