Skip link

תחזית של תטא ל- 13 באפריל 2014

Facebook

תחזית של תטא ל- 13 באפריל 2014

בועז אילון

מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימבול JNJ), מחיר אחרון 96.87$

ג'ונסון אנד ג'ונסון, ביחד עם החברות הבנות שלה, עוסקת במחקר ופיתוח, ייצור ומכירה של מוצרים שונים בתחום הבריאות ברחבי העולם. החברה פועלת בשלושה מגזרים: צרכים, תרופות, ומכשור ואבחון רפואי. מגזר הצרכנים מציע מגוון רחב של מוצרים המשמשים בטיפול בתינוקות, טיפולי עור, טיפול אוראלי, טיפול בפצעים ומוצרי היגיינה לנשים, תחומי בריאות, כמו גם תוספות מזון, מוצרים פרמצבטיים ללא מרשם, וסידרת מוצרי בריאות ומניעה תחת השם ג'ונסון, אבינו, קלין אנד קליר, דבואה,  ג'ונסון למבוגרים, רוק, לוברידרם, נוטרוגניה, ונדום, ליסטרין, פלסטרים, טמפוני או בה, קרפרי, ספלנדה, טיילנול, סודאפד, זירטק , מוטרין IB ,והמותג פפסיד . מגזר זה משווק את מוצריו לציבור הרחב, כמו גם לאוטלטים ומפיצים קמעונאיים. מגזר התרופות מספק מוצרים שונים כגון חומרים אנטי זיהומיים, אנטי פסיכוטיים, טיפול בבעיות לב וכלי דם, חומרים ואביזרים למניעת הריון, מערכת העיכול, המטולוגיה, אימונולוגיה, מחלות זיהומיות, חילוף חומרים , נוירולוגיה, אונקולוגיה, טיפול בכאב וחיסונים. מגזר זה מפיץ את מוצריה ישירות לקמעונאים, סיטונאים, ואנשי מקצוע בתחום הבריאות הרושמים מרשמים. מגזר המכשור והאבחון הרפואי מציע מוצרים שונים לטיפול במחלות לב וכלי דם, מוצרים אורתופדיים ונוירולוגים, מכשירים לבדיקת רמת הגלוקוז בדם ואינסולין, כירורגיה כללית, ביוכירורגייה ומוצרי אנרגיה, מוצרי אבחון מקצועיים, מוצרים למניעת זיהום ועדשות מגע חד פעמיות. מגזר זה מפיץ את מוצריו לסיטונאים , בתי חולים, וקמעונאים ומשמש בתחומים מקצועיים על ידי רופאים, אחיות, בתי חולים ומרפאות. ג'ונסון אנד ג'ונסון נוסדה בשנת 1885 ובסיסה בניו ברונסוויק , ניו ג'רזי

ג'ונסון אנד ג'ונסון נסחרת במדד הדאו ג'ונס הכולל 30 מניות ענק כגון בנק אוף אמריקה, קוקה קולה, מרק, קאטרפילר, מקדונלדס, אקסון מובייל, IBM ואחרות.

להלן גרף מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון  ל-14 השנים האחרונות

1

המגמה ארוכת הטווח חיובית ומחיר המנייה עולה בצורה מתמדת וללא ירידות חדות. אפילו באירועים החריגים של שנת 2008 הביאו לירידה של כ-30% בלבד במחיר. זה המניה שהכי דומה לאיגרת חוב מבין המניות שבחנתי אבל כמובן ששום מנייה לא יכולה להיחשב כזו.

להלן גרף מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון ל-3 השנים האחרונות

2

ג'ונסון אנד ג'ונסון זינקה בכ-50% תוך שנה וחצי, מאמצע 2012 ועד סוף 2013. עלייה זו חורגת מקצב העלייה ארוך הטווח האופייני לה. ירידת מחיר לתמיכה ברמת ה-85$ תספק לנו הזדמנות לקנייה, לחלופין גם פריצה של רמת ההתנגדות ב-94.5$ תאותת על חזרה למסלול עולה.
אסטרטגיית המסחר היעילה והבטוחה יותר במקרה זה היא קנייה אם המחיר ירד עד 85$ וחיתוך הפסד אם המחיר שובר את הרמה הזו ליותר מכמה ימים.  יעד המחיר הוא 100$ עד סוף 2015. סביר שבעתיד הלא רחוק יגיע תיקון מחיר עד לרמת ה-70$. הסבירות לתרחיש הזה תגדל מאוד במקרה של שבירת רמת ה-84$ מטה.

ת"א 25, מחיר אחרון: 1412.52 

3

פער הארביטר'ג עומד על מינוס של 1.42% וזה מרמז על ירידות בפתיחה בערך ל-1393 נקודות. המדד הגלום (המדד כפי שהוא מחושב במחירי האופציות) סגר קצת יותר מנקודה אחת גבוה יותר 1413.67.

למרות חולשתו הברורה של מדד ת"א 25 ביחס למדדים אחרים אשר נתנו תשואה גבוהה בשנה האחרונה, המבנה שלו חיובי ומשנפרצה רמת ה- 1400 אשר היוותה התנגדות טבעית, ראינו שבירת שיאים בימים האחרונים עד לרמה של 1422.39 לשיא כל הזמנים. רמת ה-1400 אשר נפרצה  בשבוע האחרון משמשת תמיכה טבעית אך עקב לחץ מכירות ופער הארביטראז יש סיכוי טוב שהיא תיפרץ כלפי מטה כשהנקודה המשמעותית הבאה היא ברמת 1380 נקודות.

מדד הנאסדק 100, מחיר אחרון: 3,446.85

4

מדד הנאסדק אחרי ירידות מתרחק מהשיא כמו שצפינו. בטווח הקצר הקרבה לקו המגמה העולה ביחד עם האטת קצב העלייה מזמינות תיקון. יעד המחיר הוא 3390 בחודש אפריל לפני חידוש העלייה.
סימני האזהרה העיקריים להתחלת ירידה יהיו כאשר הנאסדק או סביר יותר שיהיה זה מדד אחר, לא יצליח לפרוץ שיא גבוה יותר אבל כן ישבור שפל נמוך יותר במגמה ארוכת הטווח, ירידה מתחת התמיכה בשער 3390 תאותת על תיקון חד העומד להתרחש, אך עדיין לא יהיה אישור לשינוי המגמה בטווח ארוך מבחינת נקודות שיא ושפל ועל כן המחזוריות וחולשה במדדים אחרים צריכים לתת את הסימן לשינוי מגמה לירידות.
בהצלחה.

תטא 1 הינה חברה פרטית בעלת רישיון ניהול תיקים ושיווק השקעות בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, שיווק השקעות וניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995, העוסקת בניהול תיקי השקעות, בשיווק השקעות (ולא בייעוץ השקעות) וכן בניהול השקעות של קרנות נאמנות בניהול מיטב דש קרנות נאמנות בע"מ (עד 16.06.13 היה שם מנהל הקרן מיטב ניהול קרנות נאמנות (1982) בע"מ), ועל כן יש לה זיקה לקרנות נאמנות אלו. הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל ויש להם עניין אישי בהן ועל כן קיים חשש לניגוד עניינים במישרין. העבודה נעשתה על בסיס "ניתוח טכני", כל אירוע מדיני, כלכלי או אחר עלול לגרום לכך שהתחזית לא תתקיים והיא עלולה שלא להתקיים גם ללא אירוע כלשהו. האמור אינו תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם ואינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרנות נאמנות, המתבצעת על פי תשקיף הקרן והדיווחים שבתוקף. כל מי שפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד. הנני מנהל תיקים בתטא 1 (רישיון מספר 4786). אני מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו, משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים. בועז אילון, תטא 1 השקעות וניירות ערך בע"מ, עמק רפאים 7 ירושלים. טל' – 02-6251213

תפריט נגישות