Skip link

תחזית של תטא ל- 2 בפברואר 2014

Facebook

תחזית של תטא ל- 2 בפברואר  2014

בועז אילון

מניית דו פוינט (סימבול DD), מחיר אחרון 61.01$

דו פוינט פועלת כחברה מבוססת מדע וטכנולוגיה ברחבי העולם. מגזר החקלאות שלה מספק תירס, סויה , קנולה, חמניות, סורגום, חיטה, אורז ומוצרים מזרעי אורז. תחת המותג פיוניר היא מספקת קוטלי עשבים, קוטלי פטריות, וקוטלי חרקים. חברת התקשורת והאלקטרוניקה  מספקת מערכות, כולל רכיבים אלקטרוניים, חומרי צילום, מוצרי אלקטרוניקה והדפסה מתקדמת. מגזר הביו מפתח ומייצר אנזימים. מגזר התזונה והבריאות מציע  תוספות תזונה,  חומרים מתחלבים , מוצרי ניקוי שינים, ממתיקים טבעיים, ומרכיבי מזון על בסיס סויה . מגזר הכימיקלים מציע מוצרים תעשייתיים כימיים לתעשייה, כולל פלסטיק וציפויים, טקסטיל, כרייה, מוצרי נייר, טיפול במים ובריאות , מוצרי טיטניום דו חמצני , מוצרי הבטיחות וההגנה מציעים בעיקר בדים לא ארוגים ,משטחים מוצקים לבנייה , תחבורה, תקשורת , כימיקלים תעשייתיים, נפט וגז, חשמל, רכב תעשייה וביטחון ,
דו פונט נסחרת במדד הדאו ג'ונס הכולל 30 מניות ענק כגון בנק אוף אמריקה, קוקה קולה, מרק, קאטרפילר, מקדונלדס, אקסון מובייל IBM ואחרות.

להלן גרף מניית דו פונט  ל-14 השנים האחרונות

1

בשנת 2008 נפל מחיר המניה מ-42$ ל-13.5$ תוך שנה. מאז מתאושש המחיר באופן עקבי עם שיעור עלייה של יותר מ-300% מהשפל. לאחר יציבות בשנים 2011-2012 בתחום מחירים 40$-52$ פרץ מחיר המניה מעלה, ההתנגדות ברמת ה-52$ הפכה לתמיכה כך שירידת המחיר ביוני 2013 נעצרה שם כפי שניתן לראות בגרף של השנה האחרונה:

להלן גרף מניית דופונט לשנה  האחרונה

2

בגרף הקצר יותר רואים שלמרות שהמבנה עדין חיובי ניתן לזהות כבר סימני חולשה. כאשר המדדים העיקריים הופכים כיוון מעליות לירידות, יותר ויותר מניות עוברות בהדרגה ממבנה חיובי לשלילי עד שיש יותר שליליות מחיוביות ואולי זה מה שאנחנו מתחילים לראות כאן. הסימנים השליליים הם:
1. שבירת קו מגמה עולה בו התנהל מחיר המניה יותר משנה.
2. נקודת השיא האחרונה נמוכה מנקודת השיא הקודמת.
3. המחיר פרץ את התמיכה המינורית של 62$
כדי לאשר את המעבר למגמה שלילית יש להמתין לפריצת התמיכה המשמעותית ברמת 60$ כי אז תישבר תמיכה משמעותית וגם ייווצר גם שפל נמוך יותר שיגדיל בהרבה את הסיכויים לשינוי כיוון.
כאשר סוחרים נכון, אנחנו צריכים להבין שהיכולת שלנו לדעת באמת מה יקרה מוגבלת ולכן להקפיד תמיד על ניהול של הסיכון. המטרה הראשונית היא לא להפסיד כסף או יותר נכון לא להפסיד הרבה. לשם כך עלינו לצאת מהר מפוזיציות מפסידות כך שאנחנו צריכים להתרגל למספר גבוה של הפסדים קטנים. עם הכלל הזה ניתן לאמץ שתי אסטרטגיות מסחר. הראשונה קנייה אם המחיר יורד בחזרה ל-60$ מתוך הנחה שמדובר בדשדוש ומנוחה ולא שינוי מגמה. במצב כזה נחתוך הפסד אם המחיר ירד אל מתחת ל-60$ ליותר מכמה ימים וניקח את הרווח כאשר ייפרץ שיא חדש במחיר במניה.
אפשרות שנייה היא להמתין לשבירת רמת ה-60$ מטה ולמכור בשורט את המניה. מכירה בשורט מבוצעת בקלות יחסית בשוקי ארצות הברית. במצב כזה נקנה בחזרה אם המחיר יעלה אל מעל ל-60$ ליותר מכמה ימים ובמצב של ירידה, ניקח את הרווח ברמת התמיכה של 52$.
בהצלחה

ת"א 25, מחיר אחרון: 1,299.54

פער הארביטר'ג עומד על אפס וזה אינו מרמז על הכיוון בפתיחה. המדד הגלום (המדד כפי שהוא מחושב במחירי האופציות) סגר גם הוא באותה רמה והסגירה שלו היא 1299.49.

3

ראינו השבוע שתרחיש הדשדוש לא החזיק מעמד ורמת ה-1315 נשברה מטה ולפיכך המגמה היא שלילית לטווח של החדשים הקרובים ואולי אף יותר.  אם נתבונן בגרף ובקווי המגמה שציירתי עליו נוכל להבחין בקצב ירידת מדד ת"א 25. על פי קצב הירידה, בהנחה והוא לא ישתנה, טווח המחיר בו נהייה בסוף פברואר הוא 1260-1300 נקודות. באופן רשמי המגמה היא שלילית לחודשים הקרובים ואולי אף ליותר מכך

נאסדק, מחיר אחרון: 4,104

4

הירידה האחרונה שהחלה בירידות חדות ביום שישי לפני 10 ימים עשויה להיות התחלת הירידות שמי שמנסה כמוני להרוויח גם מירידת מחיר מחכה להם. אבל בינתיים מאום לא השתנה בהתנהגות ועצמת מדד הנאסדק, נקודות השיא והשפל מסודרות בסדק עולה, עדיין אין סימני חולשה והחגיגה נמשכת. הנאסדק הוא המדד החזק ביותר מבין מדדי המניות הגדולים  סימני האזהרה העיקריים להתחלת ירידה יהיו כאשר הנאסדק לא יצליח לשבור שיא גבוה יותר וכן ישבור שפל נמוך יותר במגמה ארוכת הטווח, שבירה של קו המגמה העולה וירידה אל מתחת לשער 4000.
בינתיים הנאסדק נשאר בתוך קווי המגמה שנוצרו ב-2013 לאחר שנפרץ קו המגמה משנת 2009 והצביע של הגברת קצב העלייה. הישארות בקו המגמה הזה מביאה אותנו ליעד מחיר של 4,300-4,500 עד סוף יוני 2014.
בהצלחה.

תטא 1 הינה חברה פרטית בעלת רישיון ניהול תיקים ושיווק השקעות בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, שיווק השקעות וניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995, העוסקת בניהול תיקי השקעות, בשיווק השקעות (ולא בייעוץ השקעות) וכן בניהול השקעות של קרנות נאמנות בניהול מיטב דש קרנות נאמנות בע"מ (עד 16.06.13 היה שם מנהל הקרן מיטב ניהול קרנות נאמנות (1982) בע"מ), ועל כן יש לה זיקה לקרנות נאמנות אלו. הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל ויש להם עניין אישי בהן ועל כן קיים חשש לניגוד עניינים במישרין. העבודה נעשתה על בסיס "ניתוח טכני", כל אירוע מדיני, כלכלי או אחר עלול לגרום לכך שהתחזית לא תתקיים והיא עלולה שלא להתקיים גם ללא אירוע כלשהו. האמור אינו תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם ואינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרנות נאמנות, המתבצעת על פי תשקיף הקרן והדיווחים שבתוקף. כל מי שפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד. הנני מנהל תיקים בתטא 1 (רישיון מספר 4786). אני מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו, משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים. בועז אילון, תטא 1 השקעות וניירות ערך בע"מ, עמק רפאים 7 ירושלים. טל' – 02-6251213

תפריט נגישות