Skip link

תחזית של תטא ל-11 באוקטובר 2015

Facebook

 

תחזית של תטא ל-11 באוקטובר 2015

בעז אילון

מדד ת"א 25, מחיר אחרון: 1519.72

פער הארביטר'ג עומד על פלוס 0.41% והוא מרמז על עליית מדד ת"א 25 ל-1526. החוזים הסינטטיים (המדד הגלום במחירי האופציות) סגרו ברמה דומה והם מבטאים מדד של 1520.51. אני לא אתפלא אם מדד ת"א 25 יפתח ברמה מעט גבוהה מ-1526 בגלל האווירה החיובית בחו"ל.
מתחילת השנה ועד לסגירה של יום חמישי עלה מדד ת"א 25 ב-3.76%, ת"א 75 עלה ב-1% ומדד היתר 50 עלה בכ-19.25%.

להלן גרף מדד ת"א 25 לשלוש השנים האחרונות

אנו נמצאים בגל עולה שעשוי להמשך עד- 1630 נקודות. נקודת ההנחה היא שהשוקים שליליים ושהחלה מגמת הירידה למרות שפגשנו רק סימן שלילי ראשון ולא מבנה מלא של שוק יורד. הסיבה להערכה "הנמהרת" היא שכאשר יתקבלו האישורים לשוק יורד, מדד ת"א 25 יהיה ברמה של 1400 נקודות בערך ויתרחק כ-20% מהשיא. בתחזיות הקודמות המלצתי למי שלא מחזיק מניות לאורך זמן וכן מנסה לתזמן את השוק, לפעול בהדרגה- לבצע מכירות של חלק מהתיק ולהמשיך למכור אם וכאשר יתקבלו אישורים נוספים למגמת הירידה.
כדי להגיד שהמגמה ארוכת הטווח התהפכה לשלילית יש לראות שתי נקודות שפל יורדות ושתי נקודות שיא יורדות אבל בינתיים יש לנו רק שפל נמוך יותר. כדי לקבוע שהמגמה התהפכה, יש להמתין לעלייה כדי לוודא שהקונים לא יגרמו לשבירת רמת השיא הקודמת ב-1729 נקודות. האישור לאי שבירת שיא ולשינוי המגמה יתקבל רק כאשר יעבור זמן ותשבר רמת השפל שנוצרה ב-1469. רק שבירת הרמה הזו מטה, ובתנאי שלא נשבר שיא גבוה יותר ושזה יקרה בעוד חודש לפחות(כך שהירידה לא תהיה חלק מהגל היורד הנוכחי) תאשר את שינוי המגמה ארוך הטווח. הניתוח הזה זהה גם לשוקי חו"ל ורמות השפל שיאשרו את המגמה השלילית הם 15,370 במדד הדאו ג'ונס ו-1,867 במדד האס אנד פי 500. שבירת שיא חדש במדד הדאו ג'ונס או במדד האס אנד פי 500 תבטל את ההנחה שהמגמה שלילית. בירידות של חודש ספטמבר נשבר שפל נמוך יותר במדד ת"א 25 לעומת המדדים בחול שלא שברו שפלים חדשים בירידה של ספטמבר. לאור זאת, מדד ת"א 25 מראה חולשה יחסית.
התיקון מעלה במדד ת"א 25 יכול להגיע עד ל-1630 נקודות.
בהנחה שיתווספו איתותים נוספים שיאשרו את מגמת הירידה, יעד המחיר ארוך הטווח הוא 900 במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017.

דולר שקל, שער אחרון 3.823

מגמת שער הדולר אינה חד משמעית ומבלבלת אבל ההיחלשות הצפויה של הדולר בעולם, אם אכן תתרחש, מטה את הסיכויים עוד יותר להמשך ירידה. השבוע אעלה תחזית מצולמת על שער הדולר יורו לאתר של תטא.

להלן גרף ארוך טווח של שער הדולר

במגמה ארוכת הטווח רואים מיד שמאז 2002, אז הגיע הדולר לשער 5 ₪ לדולר הוא נחלש בעקביות ונקודות השיא מסודרות בסדר יורד. למרות זאת, מאז השפל של 3.2 בשנת 2008 אנו רואים שנקודות השפל הולכות ועולות וכך נוצר משולש מתכנס. כל עוד רמת ה-4.1 לא נפרצת למעלה, תוך כדי יצירת שיא גבוה יותר במגמה ארוכת הטווח, הסיכויים נוטים להמשך החלשות ארוך טווח של שער הדולר.
צריך לזכור שלמרות ששער הדולר מתחזק בעולם כבר משנת 2008 ועד היום בעשרות אחוזים, ההתחזקות בארץ הייתה מינורית באופן יחסי, עובדה המצביעה על חולשת הדולר ועל כך שיש לנו בארץ עודף קבוע של דולרים, בין השאר בגלל הנפקות רבות, שהתמורה הדולרית שלהן מומרת לשקלים באופן שוטף. שנת 2015 הייתה שנת שיא בסכומים שהתקבלו עבור אקזיטים וגם אירועים אלו צפויים להגביר את הלחץ למכירות של דולרים. עובדה נוספת התומכת בהמשך החלשות היא העובדה שבנק ישראל רוכש דולרים כמעט באופן קבוע כדי למנוע ירידה ולחזק עלייה של שער הדולר אבל למרות מאמציו, המגמה ארוכת הטווח עדין נוטה לירידת הדולר. ניתן לדמיין מה יקרה לשער הדולר בארץ אם וכאשר יתהפך הכיוון בעולם והדולר יתחיל במגמת החלשות, תרחיש כזה להערכתי אינו רחוק , למרות שלכאורה עליית הריבית בארצות הברית אמורה לגרום להתחזקות של הדולר.

להלן גרף שער הדולר לשלוש השנים האחרונות

באוגוסט 2014 החל גל עולה חד שגרם להתחזקות שער הדולר מ-3.4 ועד 4.06 תוך שמונה חדשים. מאז ירד שער הדולר עד 3.75 ועלה בחזרה עד 3.95. אם נמדוד מהו תיקון פיבונצ'י סביר לירידה מ-4.06 ועד ל-3.75 נקבל שתיקון מרבי של 62% עומד ברמה של 3.95 אליה הגיע שער הדולר לאחרונה. אמנם המגמה אינה חד משמעית אבל בהנחה ששער הדולר במגמה יורדת, זו הרמה הגבוהה ביותר לה ניתן היה לקוות כדי למכור דולרים.
יעד המחיר הוא 3.7 עד סוף 2015

תטא 1 הינה חברה פרטית בעלת רישיון ניהול תיקים ושיווק השקעות בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, שיווק השקעות וניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995, העוסקת בניהול תיקי השקעות, בשיווק השקעות (ולא בייעוץ השקעות) וכן בניהול השקעות של קרנות נאמנות בניהול מיטב דש קרנות נאמנות בע"מ ועל כן יש לה זיקה לקרנות נאמנות אלו. הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל ויש להם עניין אישי בהן ועל כן קיים חשש לניגוד עניינים במישרין. העבודה נעשתה על בסיס "ניתוח טכני", כל אירוע מדיני, כלכלי או אחר עלול לגרום לכך שהתחזית לא תתקיים והיא עלולה שלא להתקיים גם ללא אירוע כלשהו. האמור אינו תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם ואינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרנות נאמנות, המתבצעת על פי תשקיף הקרן והדיווחים שבתוקף. כל מי שפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד. הנני מנהל תיקים בתטא 1 (רישיון מספר 4786). אני מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו, משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים. בועז אילון, תטא 1 השקעות וניירות ערך בע"מ, עמק רפאים 7 ירושלים. טל' – 02-6251213

תפריט נגישות