Skip link

תחזית של תטא ל- 2 במרץ 2014

Facebook

תחזית של תטא ל- 2 במרץ  2014

בועז אילון

מניית וולט דיסני (סימבול DIS), מחיר אחרון 80.81$

וולט דיסני החברה פועלת כחברת בידור ברחבי העולם בחמישה מגזרים : רשתות תקשורת, פרקי שעשועים ואתרי נופש, סטודיו לתוכניות וסרטים, מוצרי צריכה ומוצרים אינטראקטיביים. מגזר רשתות התקשורת מפעיל רשתות שידור וטלוויזיה בכבלים, תחנות טלוויזיה מקומיות ותחנות רדיו והוא מעורב בפעילות הפקת תכניות טלוויזיה והפצה בטלוויזיה. רשתות הכבלים שלה כוללות את ערוץ ESPN, ערוצי דיסני בעולם , ABC Family , SOAPnet, כמו גם UTV / Bindass. מגזר זה מחזיק שמונה תחנות טלוויזיה מקומיות. מגזר הפארקים ואתרי נופש הוא הבעלים והמפעיל של אתרי נופש בארצות הברית ובעולם בניהם וולט דיסני בפלורידה , הכולל פרקי שעשועים ובתי מלון, ופעילויות נופש קמעונאי, מתחם אוכל ובידור, קומפלקס ספורט,  מרכזי כנסים, חניוני לילה, מסלולי גולף, פרקי מים ומתקני נופש אחרים . מגזר זה כולל גם את אתר נופש דיסנילנד בקליפורניה,  דיסני Resort & Spa בהוואי, מועדון נופש של דיסני,  דיסני קרוז ליין, ופארקי השעשועים וההרפתקאות דיסנילנד פריז, דיסנילנד הונג קונג ושנחאי, דיסני Resort , כמו גם זיכיונות לפעילות של אתר נופש דיסנילנד טוקיו. מגזר הסטודיו והבידור מפיק ויוצר סרטים רגילים וסרטי אנימציה, תוכן לווידאו, הקלטות מוסיקליות ומחזות על במה בשידור חי.  מגזר מוצרי הצריכה מוכר רישיונות על השמות המסחריים, והדמויות  למוצרים ספרותיים ולמוצרים אחרים. המוצרים האינטראקטיביים כוללים ספרי בידור וחינוך, מגזינים, ספרי קומיקס, ומרכזים ללימוד השפה האנגלית. מגזר זה עוסק גם בהפצה קמעונאית ומקוונת של מוצרים באמצעות חנויות דיסני ואתר DisneyStore.com. המגזר האינטראקטיבי יוצר ומספק תוכן בידורי ואורח חיים על פני פלטפורמות מדיה אינטראקטיביות. וולט דיסני נוסדה בשנת 1923ובסיסה בבורבנק , קליפורניה.
וולט דיסני נסחרת במדד הדאו ג'ונס הכולל 30 מניות ענק כגון בנק אוף אמריקה, קוקה קולה, מרק, קאטרפילר, מקדונלדס, אקסון מובייל, IBM ואחרות.

להלן גרף מניית וולט דיסני  ל-14 השנים האחרונות

1

המגמה ארוכת הטווח מאוד חיובית ווולט דיסני נמצאת בשיא כל הזמנים. ירידת המחיר בשנת 2008 הייתה בשיעור של 55% דומה לשיעור הירידה של מדד הדאו ג'ונס באותו הזמן. מתחת לפני השטח, בגרף השבועי נוצרה סטייה במקדי(MACD) המצביעה על אפשרות סבירה לירידת מחיר משמעותית בזמן הקרוב.

להלן גרף מניית וולט דיסני ל-3 השנים האחרונות

2

קווי המגמה הברורים מאפשרים תכנון מסחר בצורה יעילה. למרות המגמה החיובית, הקרבה לקו המגמה העולה העליון ביחד עם סטייה במקדי, ב-CCI ובמתנדים אחרים בגרף השבועי והיומי מצביעה על סבירות מאוד גבוהה לירידת מחיר בטווח המידי. מכיוון שאין תמיכות משמעותיות עד רמת ה-66.5$ שיכלו לסייע לנו בהערכה עד לאן תגיע הירידה, תיקון פיבונאצ'י מלא נמצא ברמת ה-74$ כך שזהו יעד המחיר תוך חדשיים. הגעה למחיר הזה ביחד עם קרבה לקו המגמה התחתון יכולה להיות נקודת הקנייה האידיאלית שלנו. אם לא יהיה מפנה בשווקים בחדשים הקרובים והמגמה תישאר חיובית, יעד המחיר הוא 85$ תוך חצי שנה.

ת"א 25, מחיר אחרון: 1,350.65

פער הארביטר'ג עומד על פלוס של 0.75% וזה מרמז על עליות בפתיחה בערך ל-1360 נקודות. המדד הגלום (המדד כפי שהוא מחושב במחירי האופציות) סגר קצת יותר מנקודה אחת נמוך יותר 1348.94.

3

למרות חולשתו הברורה של מדד ת"א 25 ביחס למדדים אחרים המבנה שלו עדין חיובי ומשנפרצה רמת ה-1350, יש לצפות לשבירת השיא של 1,380 בזמן הקרוב. עליית מחירה של טבע(ראו תחזית מצולמת מיום ה-14 בינואר 2014) מסייעת לעלייה של מדד ת"א 25. רמת ה-1350 שצפויה להיפרץ מיד עם פתיחת המסחר משמשת תמיכה וכל ירידת מחיר צפויה להיעצר שם.
על פי קצב העלייה של ת"א 25 כפי שהוא נמדד אחרי התיקון, יעד המחיר הוא 1420 עד סוף אפריל 2014.

ת"א 25, מחזוריות ארוכת טווח

4

מחזורי העלייה בשתי הראלים  הגדולים האחרונים נמשכו 5.5 שנים(מרץ 1995 עד ספטמבר 2000, והשנייה מרץ 2003 עד נובמבר 2007) אם המחזוריות תחזור על עצמה בדיוק, צפוי מדד ת"א 25 להגיע לשיא חדש במאי 2014, אז יעברו 5.5 שנים מהתחתית של 2008.
אין וודאות שגם הפעם העלייה צריכה להימשך 5.5 שנים. תקופת העלייה עשויה להימשך יותר וייתכן גם שהיא קצרה יותר ושהשיא של 1380 כבר סיים את המחזור העולה. מה שסביר הוא שאנחנו קרובים לשיא ולהתחלת ירידות בטווח של חדשים ועד שנה אחת קדימה.

מדד הנאסדק 100, מחיר אחרון: 3,696.1

5

אין שינוי והחגיגה נמשכת. מדד הנאסדק סגר השבוע בעלייה קלה והוא נמצא בשיא של 14 שנים. נקודות השיא והשפל מסודרות בקצב עולה, הקונים נחושים וסביר להניח כי נראה בתקופה הקרובה שיאים חדשים. גם מדד ה-S&P500 שבר שיא גבוה יותר אבל לעומתם מדד הדאו ג'ונס לא שבר שיא חדש עדין. יש סיכוי טוב שגם בו יישברו שיאים.
למרות האופטימיות ועצמת הנאסדק 100, בטווח הקצר הקרבה לקו המגמה העולה ביחד עם האטת קצב העלייה מזמינות תיקון. יעד המחיר הוא 3600 בחודש מרץ לפני חידוש העלייה.
סימני האזהרה העיקריים להתחלת ירידה יהיו כאשר הנאסדק או סביר יותר שיהיה זה מדד אחר, לא יצליח לפרוץ שיא גבוה יותר אבל כן ישבור שפל נמוך יותר במגמה ארוכת הטווח, ירידה מתחת התמיכה בשער 3390 תאותת על תיקון חד העומד להתרחש, אך עדיין לא יהיה אישור לשינוי המגמה בטווח ארוך מבחינת נקודות שיא ושפל ועל כן המחזוריות וחולשה במדדים אחרים צריכים לתת את הסימן לשינוי מגמה לירידות.
בהצלחה.

תטא 1 הינה חברה פרטית בעלת רישיון ניהול תיקים ושיווק השקעות בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, שיווק השקעות וניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995, העוסקת בניהול תיקי השקעות, בשיווק השקעות (ולא בייעוץ השקעות) וכן בניהול השקעות של קרנות נאמנות בניהול מיטב דש קרנות נאמנות בע"מ (עד 16.06.13 היה שם מנהל הקרן מיטב ניהול קרנות נאמנות (1982) בע"מ), ועל כן יש לה זיקה לקרנות נאמנות אלו. הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל ויש להם עניין אישי בהן ועל כן קיים חשש לניגוד עניינים במישרין. העבודה נעשתה על בסיס "ניתוח טכני", כל אירוע מדיני, כלכלי או אחר עלול לגרום לכך שהתחזית לא תתקיים והיא עלולה שלא להתקיים גם ללא אירוע כלשהו. האמור אינו תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם ואינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרנות נאמנות, המתבצעת על פי תשקיף הקרן והדיווחים שבתוקף. כל מי שפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד. הנני מנהל תיקים בתטא 1 (רישיון מספר 4786). אני מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו, משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים. בועז אילון, תטא 1 השקעות וניירות ערך בע"מ, עמק רפאים 7 ירושלים. טל' – 02-6251213

תפריט נגישות